2 de agosto de 2019

Analizamos o novo Plan de transporte da Xunta (I): concello de Oroso


A Xunta da Galicia está a elaborar o novo Plan de transporte público que renovará o cen por cen das concesións do transporte de viaxeiros por estrada da comunidade (máis información detallada sobre o Plan no blog de Mr. Vigo). Dende o pasado mes de febreiro a Xunta está a sacar a exposición pública, por lotes, os anteproxectos das diferentes concesións. A nós nos atinxe no sentido de que todo o transporte metropolitano cos concellos e as bisbarras veciñas está incluído dentro do plan. Ata o momento, a área de Santiago non estivo incluída en ningún dos lotes que saíron á luz. Agora, coa publicación do cuarto e último en xullo, fanse públicos os horarios, percorridos e paradas de todas as liñas que teñan como orixe ou destino Compostela.

Pola nosa parte, nós trataremos de analizar polo miúdo en que medida se verá afectado ou non o transporte metropolitano con respecto á súa situación actual. Para facilitar esta análise, farémolo por concellos, aínda que haxa algunhas concesións que afecten a máis dun. Comezaremos neste post polo de Oroso, cuxa demanda será cuberta polos contratos XG800 e XG817.

Un bus de Autos Grabanxa nas inmediacións do IES Xelmírez II.

XG800 - Comarca de Ordes e norte da de Santiago
A futura concesión XG800 será a herdeira da actual V-1598, explotada por Autos Grabanxa. No relativo á nosa comarca inclúe as viaxes dende e cara Sigüeiro, Porto Avieira, Frades e Abella. Ata o de agora, todas as liñas desta concesión con parada en Sigüeiro tiñan outra localidade como destino final. Por esta razón, o cambio máis destacable é a creación de 16 novos servizos (oito de ida e oito de volta de luns a venres e catro e catro os sábados e domingos) con Sigüeiro como cabeceira, que se unen aos xa existentes cara outras vilas para completar a oferta do transporte metropolitano co concello veciño de Oroso. Estes servizos preexistentes manteranse sen apenas cambios. Os máis destacables, ao noso xuízo, son os seguintes:

➢ A liña de Abella só irá ata Sigüeiro en vez de ata Santiago. Ata o de agora só existía o servizo ATA Abella, pero agora engadirase un DENDE Abella ás 7:20 os días laborables.

➢ A última saída dende Frades ata Santiago (14:20) atrásase dez minutos e pasa a chegar só ata Sigüeiro.

➢ Engádese unha expedición dende Santiago ata Porto Avieira dende a estación ás 14:00 durante a tempada universitaria. A das 21:00, ata agora anual, pasa a prestarse só durante o período lectivo da USC.

➢ Os servizos cara Busto, Namenzo e Berdía deixan de pertencer a esta concesión, xa que se prevé incluílos a demanda dentro do transporte urbano da cidade (ou iso era o que pretendía o anterior equipo de goberno...). A cambio, inclúense moitos outros servizos da parroquia de Ordes.

As nosas conclusións finais son positivas. A creación dos 16 servizos cara Sigüeiro permiten que todos os días haxa un último bus cara a vila orosá ás 22:15. Con todo, lamentamos que non se teña ampliado o servizo dende Porto Avieira á tarde. A última viaxe dende a urbanización e as pequenas localidades anteriores a ela é no entorno das 14:40 h, demasiado cedo e motivo polo cal houbera queixas por parte da poboación. Asemade, mantense para os sábados os dous únicos servizos existentes (un de ida e outro de volta) e os domingos e festivos quedan, de novo, sen autobús.

Podemos afirmar, a modo de resumo, que Sigüeiro gaña, pero o concello de Oroso non. Outra das cuestións que tamén quedará resolta coa nova concesión é a restrición que impide a Tralusa acceder ao interior do polígono do Tambre, que derivou na creación da liña P6 e, en consecuencia, o gran recorte de frecuencia que sufriu a área industrial (que pasou de 16 min a 2 h).


XG817 - Eixo Atlántico e conexións con Lugo, Lalín e Fisterra, con anexos
Servizo actual
da XG517.
Esta megaconcesión, que será a sucesora das actuais XG516 e XG517, cubrirá, entre moitísimas outras, a conexión entre Santiago e A Coruña pola estrada N-550, pasando por Sigüeiro e Ordes. Xa na actualidade a XG517 do Grupo Monbus viña compartindo este traxecto con Grabanxa, e cómpre tela en conta á hora de establecer o número de servizos diarios que terá a capital orosá con Compostela.

Guiándonos sempre polos anexos dos anteproxectos das concesións, podemos establecer, aproximadamente, cales serán os servizos Santiago -> Sigüeiro tras a posta en marcha do Plan:

Luns a venres
Sábados
Domingos e festivos
6:30


7:30


8:00


9:00


9:50


10:00
10:00

11:00


11:45
11:45
11:45
12:00

12:00
12:10


13:00
13:00

13:15
13:15
13:15
14:00*
14:00
14:00
14:15


14:30


15:00


15:25


15:30


16:30
16:30

18:00
18:00
18:00
19:00


19:30
19:30
19:30
20:00


20:15
20:15
20:15
21:00*
21:00

21:15

21:15
22:15
22:15
22:15


Se tes problemas para visualizar a táboa, proba a facelo dende un ordenador!
Lenda:
*Só en período lectivo da USC (de setembro a xuño).
En azul: o bus continúa ata A Coruña / Betanzos.
En vermello: o bus continúa ata Frades.
En verde: o bus continúa ata Porto Avieira.
En amarelo: o bus remata en Sigüeiro.

Podemos observar que o servizo ata Sigüeiro prestado pola liña cara A Coruña mantense como estaba ata o de agora, con trece viaxes de ida e once de volta de luns a venres, seis os sábados e cinco os domingos e festivos. Esta diferenza de viaxes nos días laborables é debido a que a actual XG517 tiña incluídas tres viaxes dende a rúa da Rosa (ás 11:45, 13:15 e 20:15 h) que agora pasan á XG800 para ser operadas tamén os sábados, domingos e festivos.

En último lugar, cabe destacar que as saídas dende Santiago realizaranse en ambas as dúas concesións dende a estación de autobuses, se ben mentres que na XG800 os buses irán despois polo centro (r/ da Rosa, Virxe da Cerca, San Roque, Salgueiriños...), na XG817 circularán, dende a estación, directamente a Salgueiriños e á estrada N-550. Con todo, está previsto o traslado á nova Intermodal para agosto de 2020.
«Rodeo» polo centro da cidade das liñas da XG800.
Fontes:
Mr. Vigo
Consellería de infraestruturas e Mobilidade
La Voz de Galicia
XG800: anteproxecto
XG800: anexos
XG817: anteproxecto
XG817: anexos

Fotos:
El Portal del Autobús
Monbus
Consellería de Infraestruturas e Mobilidade

Ningún comentario:

Publicar un comentario