8 de marzo de 2020

Desvíos nas liñas 9, C4, C6 e C11 polas obras no cruzamento dos Concheiros

O pasado luns arrincaron as obras que remodelarán o cruzamento dos Concheiros para convertelo nunha gran praza pública máis segura para os peóns e, nomeadamente, para os peregrinos. Tras a remodelación do nó poderase cruzar directamente dun punto a outro, sen necesidade de facer zigzag como até agora. Durante os traballos —que teñen un prazo máximo de duración dun ano— haberá importantes modificacións no tráfico. As rúas Berlín e Londres pasarán a ser de sentido único e as liñas 9, C4, C6 e C11 do transporte urbano sufrirán desvíos.

O cambio básico e aplicable ás catro liñas e que deixarán de acceder ao barrio de Fontiñas pola rúa Berlín (agora só aberta o tráfico en sentido subida) para facelo pola de Londres (só baixada). Quedarán anuladas polo tanto para as liñas 9, C4, C6 e C11 as seguintes paradas:


🚏❌ 129, Berlín (xulgados)🚏❌ 294, Lisboa nº 5

Ademais, para a liña C4 quedará tamén anulada a parada 89, avda. de Lugo (xulgados), xa que os autobuses torcerán directamente dende esta avenida cara a rúa Londres. Para a liña 13 si seguirá vixente.

Pola súa banda, as liñas 9, C6 e C11 transitarán polos carrís centrais da avenida dende Concheiros / Rodríguez de Viguri ata a nova rotonda na confluencia da avda. de Lugo con Londres, onde poderán facer o xiro directamente cara Fontiñas.
Un autobús de Freire atravesando a glorieta provisional.
Ao contrario que noutros desvíos por obras de longa duración similares, esta vez actuouse ao xeito e habilitouse unha parada provisional rexistrada no SAE (Sistema de Axuda á Explotación). Así, as de Berlín e Lisboa desapareceron do percorrido das liñas por Fontiñas e no seu lugar foi incorporada a nova, denominada oficialmente «Londres (centro saúde)» e situada xusto a carón do Centro de Saúde de Fontiñas. O seu código é o 88, que foi o que deixou libre a parada do Hórreo (residencia Barroso) tras ser suprimida con carácter definitivo.



Esta nova parada foi sinalizada mediante os habituais sinais redondos que indican a prohibición de estacionar —non de parar— acompañadas das palabras «P BUS». É o suficientemente grande como para que os autobuses poidan achegar as tres portas á beirarrúa e ocupa unha superficie na que antes podían aparcar uns cinco coches. O aspecto negativo atopámolo na falta de información sobre horarios e liñas in situ, extensible á toda a rede. Unha boa idea podería ser trasladar o poste de Lisboa nº 5, que quedará inutilizado durante un ano.


Poste de Lisboa nº 5 inutilizado.
Cómpre salientar que ao tratarse do entorno dun centro hospitalario sería necesario, por parte da Policía Local, extremar as precaucións. É tentador para os condutores ver espazo libre diante do centro de saúde, e máis nos casos de trámites rápidos. De feito, durante esta primeira semana moitos optaron por parar alí o seu coche, impedindo a correcta aproximación do bus á beirarrúa. Neste aspecto pode que o problema quede resolto coa adquisición do multamóbil que TUSSA pretende efectuar de cara ao verán, unha vez aprobados os Orzamentos 2020.

Diversas fases
A fase iniciada o pasado luns na obra dos Concheiros é a primeira. Están contempladas diversas fases —non se especifica cantas— que seguirán a mudar o tráfico e a mobilidade da zona. É probable que nas seguintes, a maiores destas catro liñas, teña que modificar tamén o seu percorrido a 6, que segundo o primeiro documento subido á web por TUSSA —corrixido case ao instante— pasaría a circular pola rúa Monte dos Postes.

Fontes de información:
TUSSA
El Correo Gallego

Fotografías:
Elaboración propia
Google Street View
App maisbus

Ningún comentario:

Publicar un comentario