22 de xullo de 2019

O bus nocturno só funcionará unha noite durante o #Apóstolo2019

Xa estamos en festas!🎉


O venres daban comezo as festas do Apóstolo 2019 co pregón do actor Luis Zahera. Ata o 31 de xullo, a cidade será testemuña dunha infinidade de eventos para todas as clases de persoas e gustos. Destacan os grandes concertos que terán lugar na praza da Quintana, así como os tradicionais fogos nas noites do 24 e do 31.

Por iso, e aínda que moito máis austero que o do ano pasado, porase en funcionamento un servizo nocturno para facilitar a volta a casa de todos os composteláns e compostelás a practicamente calquera punto cuberto pola rede do transporte urbano diúrna. O básico:

12 liñas (1, 4, 5, 6, 7, 8, C11, P1, P2, P3, P7 e P8).
➢ Saídas dende as cabeceiras ás 00:00, 1:00, 2:00 e 3:00 h. Liñas 4 e 8 tamén ás e medias.
➢ Prolongacións en moitos dos percorridos.
➢ Sistema ideado para desprazarse do centro á periferia, non á inversa.

#Liña1: Rosalía de Castro → Son  Boisaca
➢ Saída dende a #Parada450, en Rosalía de Castro, 87 (cruce con Romero Donallo, ao carón do bar Kampus).
➢ Dende esta cabeceira, percorrido habitual da L1 ata Boisaca con prolongación por Garabal - Son.



#Liña4: As Cancelas ⇆ Casas Novas  Romaño
➢ Itinerario e cabeceiras habituais da L4.
➢ Funcionará nos dous sentidos: saídas dende Romaño ás 00:00, 1:00, 2:00 3:00; dende As Cancelas ás 00:30, 1:30, 2:30, 3:30.
➢ Por Casas Novas só as viaxes en dirección Romaño



#Liña5:
República Arxentina →
 Vite

Estación de autobuses → A Rocha Vella
➢ Dous traxectos que funcionarán só no sentido de circulación indicado.
➢ Saídas das cabeceiras (Rep. Arxentina e est. de autobuses) ás 00:00, 1:00, 2:00 e 3:00 h.



#Liña6:
Hórreo → Amio → San Marcos → Bando → Vilamaior

San Caetano → Os Tilos
➢ Dous traxectos, un cara San Marcos e outro en dirección Os Tilos. O primeiro realizará prolongacións por Amio, Bando e Vilamaior (destino final).
➢ As saídas das 00:00, 1:00, 2:00 e 3:00 realizaranse dende o Hórreo (estación de trens) e San Caetano (#Parada552).



#Liña7: rúa Valle Inclán → Fornás  Aríns
 Percorrido habitual da L7 (co desvío por obras en Castrón Douro).
➢ Prolongación a Fornás e logo percorrido por Aríns (Lobío, A Pena, rotonda Monte do Gozo, Sanxuás e Torrebranca).



#Liña8: Vidán ⇆ Tanatorio
➢ Xunto coa L4, funcionará tamén nos dous sentidos.
➢ Saídas de Vidán ás 00:00, 1:00, 2:00 e 3:00; dende o tanatorio ás 00:30, 1:30, 2:30 e 3:30.
➢ Cabeceiras e percorrido habitual da L8.



#LiñaC11: circular de Fontiñas
➢ A cabeceira trasládase á rúa Bernardo Barreiro (IES de Sar).
➢ Percorrido habitual do C11, pero só con acceso a Fontiñas unha vez (no traxecto de ida).
➢ Prolongación ata o Multiusos Fontes do Sar.



#LiñaP1: estación de autobuses  Folgoso
➢ Mesmas paradas e percorridos que a P1 diúrna.



#LiñaP2: estación de autobuses  A Choupana  Ortoño
➢ Paradas e itinerario habituais da liña P2.
➢ Dará servizo a toda a zona sur (Santa Marta, A Choupana, Volta do Castro, avda. de Barcelona, etc.) ao non chegar a liña 1 nocturna ata ela.



#LiñaP3: rúa Valle Inclán  Lamas de Abade  A Susana
➢ Paradas habituais da liña P3.
➢ Realizarase a prolongación ata o CIFP Compostela e o IES Lamas de Abade.



#LiñaP7: Virxe da Cerca  Pardaces  A Peregrina  Grixoa
➢ Saídas dende a #Parada660, en Virxe da Cerca, onde a escalinata da praza de Abastos.
➢ Primeiro realizará o percorrido por Pardaces para logo seguir cara A Peregrina e Grixoa.
➢ O núcleo de Miramontes non terá servizo de bus nocturno.



#LiñaP8: rúa Valle Inclán  Roxos  Reborido
➢ Pasará por Roxos e Vilastrexe, onde dará media volta para continuar cara Villestro e Reborido.
➢ Paradas habituais da liña P8.



Para os máis tardóns...
Captura da app maisbus do servizo das 6:00
(San Lázaro - Castiñeiriño) e das 6:20
(Castiñeiriño - Vite).
Para aqueles aos que lle resulten demasiado cedo estes servizos, contan con un que percorre unha gran parte da cidade e que circula todos os días do ano. É o máis madrugador e o menos coñecido de toda a rede, e está incluído de forma oficial dentro da #Liña6, aínda que non segue ao cen por cen o percorrido desta, senón que é unha mezcla das L1, 5 e 6. Isto deriva en que presente algún que outro problema no SAE que pode inducir a confusión. Explicarémolo nun post que lle dedicaremos a este peculiar servizo de primeira hora. 😄

E para o día 25...
En último lugar, o xoves 25 de xullo, día de Galicia e festivo en toda a comunidade, veranse reforzadas as liñas 1 e 6:

#Liña1: reforzo no horario de mañá, con pasos cada 20 min. As viaxes en dirección Boisaca prolongaranse polo Recinto Feiral de Amio.

#Liña6: reforzo durante todo o día. Funcionará como un domingo de inverno, con frecuencias de 30 min. Saídas de San Marcos, de 7:30 a 23:00 h; saídas dos Tilos, de 7:15 a 22:45.

Polémica arredor do bus nocturno
O ano pasado saíu elixido nos orzamentos participativos, no apartado das festas do Apóstolo, o bus nocturno. Púxose en marcha durante as once noites coas últimas saídas ás 4:00 (4:30 no caso das liñas 4 e 8). Para as festas deste ano volveu ser escollida a proposta e todo parece indicar que o novo goberno municipal acabou por desbotala. Só funcionará —polo que sabemos ata o momento— a noite do 24 e non terá paradas a demanda. Ademais, as últimas saídas pasarán a ser ás 3:00, unha hora moi cedo para as que son as festas máis importantes da cidade.

Fontes de información: TUSSA, Orzamentos Participativos «Compostela Decide»
Imaxes: Concello, elaboración propia e app maisbus

4 de xullo de 2019

Autobús de volta dende a CdC nos días de «Atardecer no Gaiás»

Este xoves da comezo o ciclo de concertos Atardecer no Gaiás, os solpores musicados que a Cidade da Cultura organiza os xoves, venres e sábados dos meses de xullo e agosto ás 21:00. Os servizos de transporte público para subir ata o Gaiás serán os habituais (#Liña9 os días laborables e prolongacións da #LiñaC11 os sábados), pero TUSSA habilitará un servizo de volta ata o centro con saída ás 23:00 dende a #Parada683 da CdC.



Centro cidade → Gaiás
➢ Xoves e venres (#Liña9): saídas dende Casas Novas ás horas e media e dende a CdC ás en punto. Cómpre destacar que o horario desta liña non adoita cumprirse, e máis aínda os días de concertos con alta afluencia de xente. Na pasada edición, por exemplo, resultou case imposible achegarse ao Gaiás en bus urbano ao concerto de Rels B, que non puido coller a xente máis aló da Senra. Para colmo, en vez do tradicional Citaro que presta servizo na liña, ese día era substituído por un dos pequenos MAN NM223F.
«Termómetro» coas paradas da #Liña9 (ante a falta dun oficial...).

➢ Sábados (#LiñaC11): durante os sábados pola tarde, a #LiñaC11 conta cunha serie de prolongacións ata a Cidade da Cultura. As idóneas para asistir aos concertos de «Atardecer no Gaiás» —todos son ás 21 h— son aquelas que pasan por Xeneral Pardiñas / pza. de Galicia ás 19:55 e 20:15 respectivamente.

Gaiás → centro cidade
Sairá un autobús ás 23:00 dende a #Parada683, cabeceira da #Liña9 na CdC. O seu percorrido será similar ao desta liña, só que en vez de ir por Concheiros e Valle Inclán circulará por Rodríguez de Viguri, Pastoriza e San Roque, e en vez de rematar en Casas Novas terá como destino a pza. de Galicia. Tampouco pasará polo Multiusos. Este servizo só estará dispoñible os días que haxa concerto, que serán:

En xullo: xoves 4, venres 5, sábado 6; xoves 11, venres 12, sábado 13; xoves 18, venres 19, sábado 20; venres 26 e sábado 27.

En agosto: xoves 1, venres 2, sábado 3; xoves 8, venres 9, sábado 10; xoves 15, venres 16, sábado 17.

Mapa co percorrido e paradas deste servizo:


CLICA AQUÍ se non podes visualizar o mapa correctamente

A pé
Dende o centro da cidade, existe unha ruta que conecta o Gaiás a través do barrio de Sar e do Bosque de Galicia. Ten unha duración aproximada duns 40 min e é cen por cen aconsellable pola beleza do trazado e por ser o método máis saudable para chegar aos concertos. 😁



En coche
Para aqueles que decidan ir en vehículo privado ata o Gaiás contan cunha serie de aparcadoiros gratuítos nas inmediacións do recinto con máis de 600 prazas. Os máis próximos ao lugar de celebración dos concertos, a praza central, son o P1 e P2. Ademais, dende febreiro está en servizo unha nova saída que conecta directamente a AP-9 coa Cidade da Cultura.


Fonte de información: TUSSA
Imaxes: Cidade da Cultura

26 de xuño de 2019

Carencias (as de sempre) e novidades dos horarios de verán 2019

Como cada ano na última semana de xuño, o pasado luns comezaron a funcionar os horarios de verán nas diferentes liñas do transporte urbano. En teoría, adecúanse os horarios á demanda da tempada estival —sobreenténdese que menor—, mais hai casos nos que se reducen frecuencias e a demanda segue a ser a mesma, como acontece no rural ou nos hospitais. A continuación imos expoñer, en trazos xerais, os principais cambios destes horarios con respecto aos do ano pasado e as súas eivas máis importantes.




Novidades 2019
A principal novidade nos horarios de 2019 é o mantemento do reforzo da #Liña8 nas mañás dos días laborables, cun autobús máis (tres en total). Este incremento do servizo xa leva implantado uns anos nos horarios de inverno, pero é a primeira vez que se aplica nos de verán. Foi introducido en 2015 cando se detectou que a frecuencia de 30 min da liña era imposible de cumprir con só dous vehículos.


Así quedan as saídas da #Liña8 para o verán, coa
nova prolongación ata Os Vilares incluída.
Durante o verán, a frecuencia cumpríase sen maiores problemas ao verse reducido o tráfico no centro da cidade, principal causa de retardación das liñas. Agora mantense, segundo o Concello, por mor das obras de Patio de Madres e Castrón Douro. Resulta paradoxal que este sexa o motivo oficial, xa que eses traballos afectan á case a totalidade das liñas e algunhas teñen unha frecuencia aínda máis difícil de cumprir (véxase a #Liña9 cun só bus).

De todos os xeitos, todo o que sexa incrementar o servizo ofrecido é benvido. Aínda que neste caso en concreto comprería analizar pormenorizadamente a situación, posto que a liña 8 contará este verán con tres autobuses polas mañás (frecuencia de 30 min) e só con un durante as tardes (cada 60 min). Non sería mellor dous e dous e tratar de manter os pasos cada media hora...?

A maiores reaxustáronse as saídas de primeira hora da #LiñaP1 co obxectivo de que manteñan a mesma estrutura horaria que en inverno.

Cobertura do Hospital Provincial
Dúas das liñas nas que máis se nota a redución do servizo son as circulares #LiñaC2 e #LiñaC4: pasan de ter cada unha unha frecuencia de 40 min (20' en combinación) a 60 min (30' en combinación) ou o que é o mesmo, pasan de ter dous buses cada unha a só un. O certo é que non resulta realista pretender que estas liñas realicen o seu percorrido, duns 16 km e máis de 50 paradas, nunha hora. De feito, o C2 ten establecidas as saídas da estación cada hora e dez minutos polas mañás.

Froito desta redución vese minguado o servizo ao Hospital Provincial de Conxo. Na teoría debería pasar ou o C2 ou o C4 cada media hora, pero ese descuadre de 10' nas saídas do C2 provoca que poida ser así como que pasen os dous á vez durante as mañás. Polas tardes si debería cumprirse a frecuencia de 30 min, pero non é raro que algunha das dúas rutas acumule algún atraso que, ao non haber ningunha «tregua» no día para reaxustalo, acabe por facerse cada vez máis e máis grande ata os últimos servizos.

Para colmo, a liña C4 pasa de ter a súa última saída, das 21:50 dos horarios de inverno, ás 19:45 nos de verán. Polo tanto, dende o último paso do C4 polo Provincial (sobre as 20:10), só pasa dúas veces máis o C2 cada hora.

Prolongacións e servizos ao rural
Na tempada estival téndese a reducir algunhas prolongacións a zonas rurais e non tan rurais que baixo o noso punto de vista non están xustificadas. A veciñanza de Vite de Arriba, por exemplo, pasa de ter cinco pasos da #Liña15 repartidos durante toda a tarde a só dous: un ás 15:30 e outro ás 21:30. A #LiñaP4 da Sionlla ten en inverno só dous servizos dende a praza de Galicia, 14:10 e 19:00, e durante o verán suprímese este último. A #Liña4, que non varía horarios nin número de autobuses nos días laborables, pasa de ter cinco prolongacións a Mallou a só dúas, e ambas durante a mañá, quedando esta zona incomunicada durante as tardes.

Este tipo de cuestións contan tamén á hora de ter en conta o reequilibrio territorial tan necesario en prol do rural e que todos os candidatos á alcaldía prometeron en forma de contrato, elaborado por Ferusa. Si é certo que noutras liñas rurais (P1, P2, P3 e P8) mantivéronse practicamente os horarios de inverno.

Outros pequenos detalliños que tamén contan
Fóra dos males maiores tamén hai unha serie de cuestións menores que non deixan de ser importantes. Unha delas é o acceso ao Campus Sur da #Liña15, que non se realiza durante os meses de xullo e agosto. Se xa só conta cun bus e frecuencia de 60 min —nós cremos que deberían manterse, aló menos, dous—, por que non facer que siga circulando polo campus universitario? E aínda con máis motivo ao celebrarse os exames extraordinarios en xullo dende a implantación do Plan Bolonia...

En último lugar, simplemente matizar que a frecuencia de 35 min da #LiñaC11 durante os domingos e festivos é insuficiente e irreal, sobre todo naquelas viaxes con prolongación ao Multiusos e ao Gaiás. Nestas xornadas, un dos grandes atractores de viaxeiros como é As Cancelas queda practicamente incomunicado ao pasar as liñas 4 e C2 cada hora e o C11 cada 35'. Comprería botarlle un ollo e ver se resultaría factible introducir un bus máis no C11 para manter os pasos cada 20' dos horarios de inverno.

En definitiva, os horarios de verán son practicamente idénticos todos os anos dende hai unha década, salvo pequenos axustes de última hora. Non se atopan adaptados á Compostela do 2019 e, polo tanto, resultan irreais para o usuario e difíciles de cumprir para os condutores; todos saímos prexudicados. Sen dúbida algunha, van ter que ser un eixo fundamental a tratar na nova concesión, coa vista posta nas vindeiras tempadas estivais e, sobre todo, no tan temido Xacobeo 2021.

Fontes de información:
TUSSA
Concello de Santiago
La Voz de Galicia