30 de outubro de 2019

Tralusa renovará nove autobuses por outros «novos ou case novos»

Semella que pouco a pouco os axentes protagonistas da posta en marcha da nova concesión do transporte urbano da cidade van movendo ficha: hai un mes o concelleiro Gonzalo Muíños expresaba a súa intención de convocar o concurso público antes de fin de ano; a principios de outubro, os condutor@s demandaban a inclusión das súas demandas nos pregos e agora tocoulle á empresa operadora, a UTE Tralusa (Aulusa + Trapsa). A compañía pediu autorización ao Concello para a substitución de nove vehículos dada «a antigüidade da frota» e «as reiteradas avarías». Foille concedida.

Tras a autorización da Xunta de Goberno local a Tralusa para o troco dos vehículos, queda por ver se se traerán unidades procedentes doutras empresas do Grupo Monbus ou se adquirirán de primeira man. Por experiencias pasadas, todo parece indicar que serán de segunda man, aínda que o alcalde, Sánchez Bugallo, incidiu en que os buses serán «novos ou case novos».

Por facer memoria...
Un dos Scania alcalaínos, o 2338 (antes do cambio
a «C. Vilares» no panel😉)
A frota, segundo declarou antonte o rexedor, ten unha media de idade de 15 anos. O problema xa vén de atrás e nos últimos anos a situación non fixo máis que agravarse, con avarías recorrentes, pingueiras dentro dos buses, aire acondicionado / calefaccións que non funcionaban, etc. Así, a partir do verán de 2017 Tralusa comezou a incorporar á frota varios Scania N270 UB Carsa City Versus procedentes de Alcalá de Henares, cuxa empresa operadora tamén pertence ao Grupo Monbus. En total, en Santiago calculamos que hai arredor de nove unidades.

Paralelamente tamén se introduciron varios CS-40 City II —tamén de Alcalá— para tratar de salvar os casos imposibles, aqueles vehículos que xa morreran ou que pouco lles quedaba para. Podemos distinguilos dos CS-40 orixinais de Tralusa porque as barras do interior están pintadas de vermello (igual que nos Scania) en vez do tradicional amarelo. Estas unidades viñeron xa con moitos km enriba e agora, con 16 anos e medio de antigüidade, non se atopan en condicións decentes para prestar un bo servizo.
O bus máis novo de toda a rede (o Citaro de Grabanxa),
xunto a un dos máis vellos, o 1956 de Tralusa (aínda
hoxe circulou na #LiñaC6). Foto: Asannei.

Xa no verán do ano pasado comezou a circular o que ata agora é o vehículo máis recente de toda a frota (exceptuando o Citaro de Autos Grabanxa para a #LiñaP6): un Citaro O530 matriculado en 2011. O seu número de empresa é o 2424 —o máis alto— e ten tres portas, coas barras interiores en cor azul. Procedía do aeroporto de El Prat.

Para atopar as últimas adquisicións de primeira man temos que remontarnos ata 2012, ano no que o Concello —non Tralusa— mercou tres Citaro K cofinanciados con fondos da Unión Europea. A súa característica máis singular é que están repintados metade en azul e metade en amarelo. Nos días laborables adoitan circular nas liñas 9, C2 e C5.



Buses saíntes
Como é de esperar, os buses novos entrarán para substituír aos que máis anos teñen enriba. Actualmente, as liñas máis castigadas coas vellas glorias acostuman ser a 1 e a C11, que alternan entre elas o peor do parque móbil. A P1 e sobre todo a C6, cun bus cada unha, tamén levan parte do premio. En definitiva, coidamos que a intención é tentar retirar os vehículos anteriores ao 1965 (aínda que hai algún con numeración maior antigo dos traídos de Alcalá), que teñen matrículas coa letra C.

Buses entrantes
Tendo en conta que os autobuses que circulan polas rúas de Santiago son pouco máis de corenta, unha renovación de nove representa case un cuarto da frota, polo que é un cambio significativo. Agora a dúbida é con que nos sorprenderá Tralusa. Para prestar os servizos do festival O Son do Camiño a empresa trouxera varios Scania City Versus de Alcalá así coma uns Citaro C2 e un Citaro L, que máis tarde pillamos en probas en Virxe da Cerca. Queremos pensar que podemos descartar os Scania, enormes e ruidosos, coa escusa de «novos ou case novos». Non así os Citaro C2, que poderían encaixar co de «case novos».




Sen dúbida, a renovación destes vehículos será ben recibida polos usuari@s e condutor@s, pero o momento no que se decide facela resulta sospeitoso, ás portas duns novos pregos. Isto é debido a que é probable que o proceso sufra o vixésimo atraso: se Muíños citaba decembro como data para o concurso, o alcalde falou antonte do «primeiro trimestre de 2020». A cuestión é, será o último...?

Fontes de información:
Concello de Santiago
La Voz de Galicia
CIG
Fotos:
Asannei
Bus Compostela

27 de outubro de 2019

A CIG logra a maioría nas eleccións sindicais de Tralusa

A Confederación Intersindical Galega (CIG) vén de conseguir tres dos cinco representantes do comité de empresa de Tralusa nas recentemente celebradas eleccións sindicais. Segundo a propia CIG, as votacións realizáronse nun contexto de «moitas presións» por parte da empresa, que apoiaba «descaradamente» a candidatura de UGT.

Unha vez constituído o novo Comité retomaranse as negociacións coa Inspección de Traballo para solucionar temas pendentes como os contratos en fraude de lei ou o rexistro da xornada laboral. Tamén se tratará de negociar co Concello a inclusión das demandas dos traballadores e traballadoras nos novos pregos da concesión que están a piques de ser publicados. Entre as peticións destacan a mellora das condicións sociais, do estado dos autobuses e da calidade do servizo prestado.

Tralusa, pertencente ao Grupo Monbus, é a empresa encargada de explotar a concesión do servizo do transporte urbano de Santiago. Das 22 liñas que ten a rede, Tralusa encárgase de 18 (todas menos a 7, P6, P7 e P8). A intención do Concello é a de unificar todas as rutas nunha soa empresa na próxima concesión.

Candidatura da CIG, na súa maioría
conformada por condutores/as de Tralusa.
Fonte: CIG
Imaxe: CIG


14 de setembro de 2019

Clara Campoamor terá carril bus-taxi

Chíos da oposición despois
de coñecer o proxecto de CA.
Os accesos á futura estación de autobuses a través do vial Clara Campoamor foi un dos asuntos que avivou as confrontacións entre o anterior executivo local de Compostela Aberta e o resto de candidatos durante a campaña electoral. Daquela o PSdeG xa o deixaba claro: no caso de facerse coa alcaldía paralizarían o proxecto do grupo de Martiño Noriega, que cualificaban de «disparate». E o cambio acaba de chegar porque o pasado luns foi presentada a nova proposta de reurbanización dos socialistas.

Antecedentes
As reticencias por parte dos de Bugallo viñan condicionadas, principalmente, polo número de carrís. CA contemplaba reducir os catro actuais a dous para converter Clara Campoamor nun «bulevar urbano», con carrís bici en ambas marxes e límite de velocidade máximo de 30 km/h para os vehículos. Ademais, defendían que o acceso á estación debería
Recreación virtual da rotonda.
ser regulado por semáforos e non a través dunha rotonda, como sostiña a oposición e a conselleira de Mobilidade, Ethel Vázquez. 
Tras a presentación do proxecto, a novidade vén dada en que os cambios con respecto ao anterior son, máis ben, menores. Imos velos.



Tres carrís: dous para vehículos e un para buses e taxis
Os carrís son a principal variación no novo deseño do viario. A través da redución da franxa axardinada máis próxima á estación e do ancho das beirarrúas introdúcese un carril bus-taxi dun único sentido (Sar -> Pontepedriña). Deste xeito, preténdese que os buses teñan prioridade para entrar e saír da terminal ao non ter que agardar a que un semáforo se poña en verde. Isto supón axilizar de xeito notable o fluxo de autocares da terminal, especialmente en horas punta onde chegan a acumularse ata dez, como acontece actualmente na de San Caetano.


Unha das dúas capturas facilitadas polo Concello.

A cara negativa deste carril exclusivo é que obriga a dar un rodeo aos buses que veñan polo Castiñeiriño, que terán que circular por Santiago de Cuba, túnel do Hórreo e avenida de Lugo para incorporarse a Clara Campoamor pola rotonda de Sar e poder acceder así á Intermodal. Esta volta supón, máis ou menos, un incremento do tempo de viaxe duns 5-7 min. Deste mesmo xeito, os buses que saian da terminal en dirección norte terán que ir dar a volta á xa de por si saturada rotonda de Pontepedriña.



O carril bus de Clara Campoamor será o terceiro da cidade, uníndose aos existentes no Hórreo e na Rosa. Este último, na práctica, non é máis ca unha «parada ampla» para o transporte metropolitano, posto que non facilita per se a circulación de autobuses. É máis, o habitual é que estean dous ou tres autocares estacionados nel e cando vén o urbano teña que adiantalos polo carril dos coches.

Os dous carrís bici xuntos
No proxecto de CA, os carrís bici estaban situados un a cada beira do vial, no mesmo sentido de circulación que os coches. No novo, trasládanse ambos á marxe máis próxima ás Brañas do Sar para que o que discorría a carón da estación non interrompa a entrada e saída de autobuses. Estarán separados con barreiras físicas do tráfico rodado.

Sen cambios significativos
Polo resto, non hai máis novidades dunha proposta á outra. Os carrís para coches seguirán a ser dous e limitados a 30 km/h e, segundo Bugallo, non se descarta a instalación dun radar no caso de ser preciso. Mantense tamén a praza peonil proxectada dende un primeiro momento, na que convivirán vehículos e peóns de xeito similar a como o fan no cruce de Montero Ríos con Xeneral Pardiñas e a como o farán no de Concheiros. Así mesmo, queda descartada definitivamente a opción da gran rotonda como método de acceso que a Xunta e o propio PSOE defendían no seu día.

Bus urbano en Clara Campoamor
No único plano de calidade deficiente facilitado polo Concello pódese apreciar que se manteñen os espazos reservados para o bus urbano, aínda que nas liñas expostas no Xeoportal non constara ningunha con itinerario por Clara Campoamor. Todo parece indicar que este será un dos asuntos a resolver na «revisión» que os socialistas queren dar ao prego de condicións da nova concesión antes de sacala a concurso.

Futura ubicación das paradas do bus urbano
(captura do proxecto de CA).
Os lugares reservados ao transporte urbano son dous, un en cada extremo da vía. En dirección Sar, o bosquexo recolle unha parada con baía o suficientemente grande como para albergar dous autobuses á vez, a continuación da praza peonil. Segundo a lenda, habilitaranse dúas marquesiñas. Nese mesmo punto pero na beirarrúa de en fronte, cara Pontepedriña, hai un espazo para dous buses diante da parada de taxis, a simple vista menos accesible e sen resgardo algún no caso de choiva. Habería que sumar o posible tráfico de:

➢ Os autobuses do aeroporto da futura #LiñaAP que, de non cambiar nada, terán o Hórreo (zona da escalinata) como cabeceira.

➢ O tráfico relacionado co transporte metropolitano que ata o de agora penetraba na rúa da Rosa. Está previsto trasladalo ao entorno da Intermodal e é probable que se reparta entre dous puntos: o carril bus da rúa do Hórreo (infrautilizado actualmente) e as propias dársenas da nova estación.

➢ Os autocares que presten servizos discrecionais. Poderían agardar polos seus viaxeiros nas paradas do transporte urbano de Clara Campoamor, no carril bus do Hórreo ou no interior da terminal.

Coa estación de autobuses e a pasarela xa en construción, o tempo aprema e a previsión do goberno local é que as grúas poidan estar en acción en xaneiro. É obvio que haberá que cortar Clara Campoamor durante os traballos polo que se aproveitará a ocasión para concienciar aos condutores sobre o uso do túnel do Hórreo como viario alternativo, xa que pode soportar aínda 20.000 vehículos máis ao día. Todo deberá estar rematado para agosto do ano que vén, data aproximada da posta en funcionamento da nova estación, a falta de que este mesmo mes saia á luz o proxecto básico de remodelación da estación de tren.

Fontes de información:
La Voz de Galicia
Compostela Aberta
Concello de Santiago (1ª proposta)
Concello de Santiago (2ª proposta)
Cadena COPE
El Correo Gallego
Bus Compostela
Imaxes:
Twitter (@PopularesStgo)
Twitter (@psdegsantiago)
Concello de Santiago
Bus Compostela