4 de marzo de 2019

Os desfiles do Entroido alteran os buses en Santiago e Bertamiráns

O luns 4 de marzo en Bertamiráns (concello de Ames) e o martes 4 en Compostela, o transporte público sufrirá retencións e desvíos por mor dos desfiles de Entroido que terán lugar nas dúas localidades. Ademais, en Santiago tamén se verán desviadas as #Liña5 e #LiñaC4, ao quedar cortada ao tráfico a avda. de Ferrol, punto onde se concentrarán as carrozas.


LUNS 4 DE MARZO, DESFILE EN BERTAMIRÁNS

➢ A partir do luns 4 (ás 00:00) e ata as 12:00 do martes 5, queda prohibido estacionar no aparcadoiro da Telleira (preto da piscina homónima), que será o lugar onde se concentren as carrozas.

Luns 4 de 14:00 a 20:00: prohibido estacionar nas rúas que rodean ao aparcadoiro (travesía do Lodeiro, avda. da Peregrina, rúa do Cómaro e a rúa sen nome que delimita polo nordés).

DESFILE: está previsto que comece ás 18:00 e sairá do propio aparcadoiro da Telleira co seguinte percorrido: avda. da Peregrina (I)  avda. da Maía (I)  Poeta da Maía  Pedregal  avda. da Maía (II)  avda. da Peregrina (II).

Plano explicativo do desfile de Entroido de Bertamiráns.


Transporte metropolitano

Previsiblemente, os buses metropolitanos que atravesan Bertamiráns sufrirán retrasos e retencións puntuais, ao ter que agardar ao paso do desfile para poder continuar os seus percorridos. Os viaxes máis susceptibles de verse afectados son:
  • XG517, Santiago (r/ da Rosa) ⇆ cruce dos Ánxeles (operada por Monbus e Grupo Ferrín): as viaxes con saída de ambas cabeceiras ás 17:45 e 18:15.
  • V-7026, Santiago (est. autobuses) ⇆ Negreira (Grupo Ferrín): as viaxes con saída de ambas cabeceiras ás 17:45.


MARTES 5 DE MARZO, DESFILE EN SANTIAGO

A partir das 14:00 e ata o remate do desfile quedará prohibido aparcar en todas as rúas polas que circulará. O percorrido será o seguinte: avda. de Ferrol  Romero Donallo  Frei Rosendo Salvado  pza. Roxa  República do Salvador  Hórreo  Senra  Xoán Carlos I. Dende aquí, continuarán por Rosalía de Castro e avda. da Coruña, para rematar no estanque do Campus Sur, onde quedarán «aparcadas» as carrozas.





A avenida de Ferrol será o punto no que se concentrarán as carrozas antes de comezar o desfile. Estará pechada ao tráfico de 16:30 a 17:30. Por este motivo, as #Liña5 e #LiñaC4 deixarán de circular pola avenida durante este horario, desviándose pola avda. de Antonio Fraguas (SC-20) e Romero Donallo, recuperando o itinerario habitual en República Arxentina.

De 16:30 a 17:30, quedarán suprimidas as #Parada085, avda. de Ferrol (pza. da Mercé); #Parada084, avda. de Ferrol nº 51 (c. Xosé Pasín); #Parada083, avda. de Ferrol nº 19 (c. Doutor Maceira).

O desfile comezará ás 17:30, e non se prevén desvíos nas liñas do #BusUrbano, senón que os autobuses agardarán a que pase a comitiva para poder continuar os seus percorridos, baixo as instruccións da Policía Local. Así, prevense retrasos e retencións puntuais en practicamente todas as liñas para a tarde do martes, entre as 17:30 e as 19:00, aproximadamente. Será unha tarde complicada para utilizar o transporte público na cidade.


Transporte metropolitano

As liñas do #BusMetropolitano que teñan cabeceira na rúa da Rosa tamén se verán afectadas, pero en menor medida. Simplemente terán que esperar a que o desfile vaia dende a avda. de Ferrol ata Frei Rosendo Salvado, para que quede Romero Donallo libre e poidan acceder ata a República Arxentina para continuar ata A Rosa.

Bo Entroido a tod@s!🎭



Fontes de información:


1 de marzo de 2019

Un carril para cada sentido e regulada mediante semáforos: así será a nova Clara Campoamor

Xa o viñamos anunciando dende setembro, e onte confirmouno o concelleiro Jorge Duarte: Clara Campoamor convertirase nun bulevar urbano, cun carril para cada sentido de circulación —dous nas proximidades das rotondas e da estación de autobuses— e carril-bici e beirarrúas en ambas as dúas marxes. Finalmente e tras diversas tensións coa Xunta, o acceso á estación regularase mediante semáforos, e non a través dunha glorieta como defendía a conselleira Ethel Vázquez. Unha das principais novedades será o traslado da cabeceira dos buses metropolitanos dende A Rosa ata o carril-bus do Hórreo.



SEMÁFOROS, NON ROTONDA

Unha das tantas polémicas creadas a raíz da reurbanización de Clara Campoamor foi a elección do que será o acceso á estación de autobuses: o Goberno local apostaba pola instalación de semáforos e tanto a oposición como a Xunta defendían a implantación dunha gran rotonda. Finalmente serán os primeiros os encargados de regular o acceso dos autobuses á terminal.

Recreación virtual da gran rotonda que a Xunta
pretendía construír.
Estes semáforos cambiarán de cor cada 3 min, posto que, segundo o concelleiro, serán 20 os buses que entren / saian da estación cada hora (430 ao día). De todos os xeitos, se dividimos ese total entre o número de horas aproximadas nas que verdadeiramente funciona a terminal (17, de 6:00 a 23:00), o resultado é de 25 buses/hora. Aínda así, a primeira vista resulta máis factible a opción dos semáforos, posto que, no caso de construír a rotonda, o máis probable é que os buses, debido á súa lonxitude, colapsen os seus dous carrís, como xa fan agora nas que se atopan nos dous extremos de C. Campoamor. Non semella a infraestrutura máis axeitada para vehículos longos.


UN CARRIL PARA CADA SENTIDO

A vontade do Goberno local de rebaixar os dous carrís para cada sentido actuais a un efectuarase, e así vén definido no proxecto. Con todo e tras advertencias da empresa IDOM, haberá tres puntos nos que se manterá o dobre carril:

No acceso á estación (dirección Pontepedriña → avda. de Lugo). Neste punto, haberá un segundo carril que funcionará como vía de espera para os autobuses que estean agardando a que o semáforo se poña en verde para darlles paso á terminal.

Nos accesos ás dúas rotondas colindantes. Para acceder a Clara Campoamor dende calquera das dúas glorietas que a delimitan, haberá un só carril. En cambio, para abandonar o vial a través delas, serán dous.


Os tres lugares onde haberá dobre carril.
O número de carrís é outro dos temas, como o do método de acceso, que non deixa de xerar disputas entre Compostela Aberta e o resto das forzas políticas de Compostela. O PSdeG xa anunciou que paralizará o contrato no caso de gobernar durante a seguinte lexislatura.


CARRIL-BICI
Outra das novas infraestruturas coas que contará o vial de Clara Campoamor será un carril-bici. Aínda que nun primeiro momento estaba pensado que os carrís de ida e volta estivesen xuntos, finalmente discorrerán un por cada marxe. Aplaudimos a vontade do Goberno local por pensar na mobilidade ciclista, pero xustamente nesta rúa non ten moito sentido a súa instalación, salvo que se lle de algún tipo de continuidade nos extremos —a rotonda de Pontepedriña e a inferior baixo a avda. de Lugo—.



OS BUSES METROPOLITANOS, AO HÓRREO
Tras anos demandándoo, os veciños da Rosa poderán por fin descansar en paz, xa que tras a entrada en funcionamento da Intermodal, prevese que os buses metropolitanos trasladen a súa cabeceira ata o carril-bus do Hórreo. Isto supón toda unha tregua para o tráfico do Ensanche, ao liberar á República Arxentina do paso de 230 buses cada día que, por outra banda, irán a parar á xa colapsada rotonda da Galuresa.

Pola nosa parte, simplemente esperamos que se adecúe a zona do Hórreo para acoller o tránsito de todo o transporte metropolitano, do mesmo xeito que se fixo na Coruña coa parada de Entrexardíns hai dous anos.

Na actualidade, o carril-bus do Hórreo só se emprega para os #ServizosLanzadeira

Duarte avoga por potenciar o uso do túnel do Hórreo para os vehículos procedentes do Restollal e do Castiñeiriño, que accederían a el a través do viario Santiago de Cuba. Isto na teoría, porque na práctica é ben sabido por todos o dificultoso de cambiar os costumes dos condutores. De todos os xeitos, o Concello atópase negociando con Fomento a eliminación da liña continua que impide acceder á rotonda baixo a SC-20, co obxectivo de poder potenciar o uso do subterráneo.

HABERÁ BUS URBANO EN CLARA CAMPOAMOR?
Era e segue a ser unha das nosas dúbidas. No marco da nova concesión, e polos percorridos que se poden visualizar no Xeoportal do Concello, non consta que ningunha liña vaia circular por Clara Campoamor. Nin sequera a denominada «Liña AP», que conectará o aeroporto coa Intermodal, posto que, sempre segundo o Xeoportal, rematará no mencionado carril-bus do Hórreo.

Porén, tras botarlle unha ollada aos planos na web do Concello, atopámonos co seguinte:

Clic para ampliar
Por unha banda, un espazo reservado para «autobuses urbanos». Aparentemente, non serían máis de dúas ou tres prazas, pero resulta chamativo cando, repetimos, parece non estar contemplado o paso de ningunha liña urbana pola rúa. Por outra banda, na outra beirarrúa, unha parada de autobús con dúas marquesiñas, segundo a lenda. Non tería moito sentido que foran os buses interurbanos os que foran parar nese punto, posto que xa o farían na propia estación. Baixo este punto de vista, as únicas explicacións posibles serían que estivera reservada para o bus urbano ou para transporte discrecional.


Fontes de información:

25 de febreiro de 2019

#TransportePúblico en Costa Vella, unha materia pendente

Hai uns días, El Correo Gallego publicaba unhas pezas adicadas ás xa máis que coñecidas e habituais queixas sobre os problemas do transporte urbano no entorno do polígono de Costa Vella. O certo é que só dúas liñas (C5 e C6) conectan esta superficie industrial co centro da cidade, e ambas as dúas teñen frecuencia dunha hora e percorridos inmensos. É de esperar que o primeiro dos problemas se resolva coa nova licitación, pero todo parece indicar que o segundo quedará sen solventar.





Cales son os problemas?
En rasgos xerais, podemos identificar tres problemas básicos:


➢ Frecuencias escasas
De luns a venres e os sábados pola mañá, as liñas que serven ao polígono son dúas: a #LiñaC5 (saídas ás XX:30) e a #LiñaC6 (saídas ás XX:05). A teoría xa non soa ben porque practicamente estamos a falar dun bus cada media hora que, ante a demanda de viaxeiros e coa recente instalación de grandes empresas na zona, resulta insuficiente.


➢ Retrasos máis que habituais
O habitual Citaro da #LiñaC5 na
cabeceira de Eslovenia, en Costa Vella.
Se a teoría xa non soa ben, podemos augurar que a práctica é todavía peor. E é que en realidade, os horarios estipulados para estas dúas liñas son irreais e imposibles de cumprir: unha hora para percorridos circulares duns 15 km que rodean a cidade e atravesas as zonas máis conflitivas en canto á intensidade de tráfico (Virxe da Cerca, Hórreo, Doutor Teixeiro...).

Ademais, a #LiñaC6 tamén se viu afectada pola peonalización da rúa de San Pedro en 2013, polo que agora circula por San Roque → Basquiños → Pastoriza → Rodríguez de Viguri co mesmo tempo de viaxe que por aquel entón. De feito, como comenta unha usuaria no vídeo, ás veces é tan esaxerado o retraso que mesmo á liña C5 chega antes que a C6 —o que implicaría unha demora de 25 min—.

➢ Percorridos
O último dos problemas que habería que solventar é, baixo o noso punto de vista, o dos percorridos. Imos exemplificalo collendo como punto de referencia o centro da cidade:

— Centro cidade → Costa Vella: se empregamos o circular C5, a viaxe poderíanos levar ata 40 min, xa que teríamos que ir percorrendo Restollal, a rúa da Estrada, Fontiñas e Amio. No caso do C6, o tempo de traxecto sería algo máis curto, pero en todo caso próximo á media hora.

— Costa Vella → centro cidade: a opción máis «rápida» sería empregar a #LiñaC5, que, despois de percorrer Amio e Fontiñas, accede ao centro a través de Bonaval e Virxe da Cerca (sobre 25 min). No caso da C6, dende Fontiñas, habería que percorrer a rúa de Diego Bernal, a da Estrada e o Restollal ata chegar ao Hórreo (uns 30 min).

Que se contempla na nova concesión ao respecto?
Basta con botar un ollo ao Xeoportal do Concello para consultar os itinerarios das liñas da nova concesión. As substitutas das actuais rutas que conectan a cidade co polígono serán as #Liña30+ e #Liña30-, que contan cun percorrido practicamente igual que os dos circulares C5 e C6, como xa comentamos no seu día.



Visualización das futuras liñas 30+ e 30- no Xeoportal
(clic para ampliar).


Aínda que non coñecemos os horarios, supoñemos que estas novas liñas funcionarán tamén os domingos e festivos —cumprindo así unha vella demanda da veciñanza de Amio—, posto que o tramo do polígono aparece como unha prolongación.

Con todo, o problema dos itinerarios non quedaría resolto con esta nova proposta, xa que habería que dar a mesma volta para chegar á zona industrial dende o Ensanche. Agardamos polo menos que si se solucione a cuestión das frecuencias dotando a cada liña con, polo menos, dous autobuses.

Posibles solucións buscomposteleiras


Recreación da prolongación da #Liña1 polo
polígono de Costa Vella.
Unha das posibles solucións para poder acceder a Costa Vella dun xeito máis áxil e cun percorrido menor que os actuais, sería prolongar a #Liña1 dirección Boisaca, como xa se vén facendo dende hai anos para dar servizo á Feira de Amio durante a Ascensión. Con todo, sería unicamente un método de acceso, xa que para o regreso implicaría unha gran cantidade de tempo, ao ter os buses que ir ata Boisaca (de cara á nova concesión, aínda peor, ata o Tambre), facer alí regulación horaria e logo volver.

Esta prolongación non sería posible na viaxe cara o Hospital Clínico, xa que dende o carril sentido centro cidade do Cruceiro da Coruña non se pode acceder á rúa de Amio.


Fontes de información:
El Correo Gallego (08/02/2019)