23 de xuño de 2019

Sánchez Bugallo: «Eu non coñezo ningún Plan de Transporte»

O anterior goberno local de Compostela Aberta tiña marcado o 2020 como data da posta en funcionamento da nova concesión do transporte urbano, coincidindo coa entrada en vigor do Plan de Transporte Público de Galicia (PTPG) da Xunta e coa asunción por parte do Concello da ruta ao aeroporto de Lavacolla. Agora o novo rexedor, Xosé A. Sánchez Bugallo, afirma en Compostela en la onda que non ten constancia de ningún Plan de Transporte. Pola súa banda, o novo concelleiro de Mobilidade, Gonzalo Muíños, prefire non marcar prazos para a renovación da frota, que considera imprescindible.

Todo parece indicar que a reestruturación das liñas e a rexeneración dos autobuses van ter que esperar —aínda— un tempo máis. O alcalde convocou unha reunión a semana que vén para «ver toda a documentación sobre o transporte para analizar en que situación se atopa». Encargoulle a Muíños a busca de todos os arquivos e informes relacionados co tema para poder coñecer en detalle en que fase se atopa o transporte urbano da cidade.

Escrito da Xunta
Bugallo contou que o único indicio co que conta polo de agora é un escrito que a Xunta enviou ao Concello. Nel especifícanse dúas cuestións clave de cara a 2020:
Terá a #LiñaAP autobuses adaptados
con portamaletas como os de agora...?

Subrogación do persoal de Empresa Freire: como avanzabamos en maio, o Concello xestionará a partir de 2020 a ruta do aeroporto, ata agora operada por Freire, como unha liña máis do transporte urbano (#LiñaAP). Deste xeito, deberá subrogar ao persoal.

Conexións co rural: segundo Bugallo, o escrito expoñía a obriga do Concello de facerse cargo das conexións de bus coas parroquias a partir de decembro, mes no que se prevé a implantación do PTPG da Xunta. Como para ese mes é máis que probable que non estea en marcha a nova licitación, é probable que o Concello teña que buscar un parche temporal para cumprir co que se lle esixe.

O rexedor mostrouse crítico coa intención da Xunta de trasladar a cabeceira dos buses metropolitanos da Rosa ao carril bus do Hórreo: «Para que fixemos o túnel do Hórreo? [...] Tiña un obxectivo, que era quitar o tráfico de arriba e metelo por abaixo para recuperar o Hórreo e integrar a estación do AVE co Ensanche». Bugallo non oculta as súas dúbidas: «Non sei se iso é compatible con meter todos os autobuses pola parte de arriba do Hórreo».

Primeiras declaracións do novo concelleiro de Mobilidade
Algúns dos autobuses teñen máis
de 15 anos de antigüidade, como é
o caso do 1959.
O novo concelleiro de Mobilidade, Seguridade Cidadá e Festas, Gonzalo Muíños, fixo en Compostela en la onda as súas primeiras declaracións sobre o transporte urbano dende que está no cargo. Considera que a renovación da frota de autobuses debe levarse a cabo «si ou si», pero tendo en conta que non é un proceso que se leve a cabo «dun día para outro». Expresou tamén a súa intención de estudar a viabilidade de volver a poñer en funcionamento o servizo de aluguer de bicicletas, que chegou a contar con 16 estacións (10 na cidade e 6 nos campus universitarios).

Fonte de información:
Compostela en la onda

22 de xuño de 2019

TUSSA trasladou a máis de 50.000 persoas a O Son do Camiño

O Concello vén de publicar as cifras oficiais correspondentes ao uso do transporte público para desprazarse ata O Son do Camiño. O número total de usuari@s foi 50.695. Destes, 45.545 (o 89,84%) empregaron os servizos lanzadeira habilitados para a ocasión e os restantes distribuíronse entre as liñas 6 e 7, cunha afluencia maior na primeira. O certo é que non acabamos de entender o sistema de medición nas liñas regulares, posto que se rexistra á persoa cando sube ao bus, pero non en que parada baixa.

O servizo lanzadeira foi prestado con vehículos de
Tralusa e con vehículos «prestados» doutras empresas.

Cifras por día
O venres e o sábado foron os días nos que máis se empregou o bus urbano. Foron entre 15.000 e 18.000 as persoas usuarias dos servizos ofertados. O xoves, o primeiro día do festival, foi o que menos tivo, uns 12.000.


Cifras por franxa horaria
Das catro franxas establecidas por TUSSA (inicio - 15:00, 15:00 - 23:00, 23:00 - 00:00 e 00:00 - fin), as máis empregadas foron, obviamente, as que máis horas abarcaban, é dicir, de 15:00 a 23:00 h  e de 00:00 ao final (en torno as 4:30 ou 5:00 h). Destaca o feito de que, aproximadamente, foi o mesmo o nº de persoas que empregaron o bus tanto para ir como para volver nas distintas xornadas.

Comparativa coa edición anterior
Non hai cifras oficiais das persoas transportadas durante a primeira edición de O Son do Camiño, en 2018. Porén, as cifras da globalidade da rede si recollen o número de persoas que empregaron os servizos especiais durante todo o ano: 50.036. Tendo en conta que no 2019 só neste festival foron 50.695, podemos concluír que o balance dos servizos extraordinarios prestados por TUSSA para determinados eventos é positivo e que está á alza.

Fonte de información: Concello de Santiago
Gráficas (cifras por día e por franxa horaria): Concello de Santiago

10 de xuño de 2019

Dous servizos lanzadeira atenderán a demanda dos asistentes de O Son do Camiño

Esta semana arrinca por fin a segunda edición do festival O Son do Camiño no Monte do Gozo. Terá lugar durante o xoves 13, venres 14 e sábado 15 de xuño. Este ano, como novidade, TUSSA porá en marcha dous servizos lanzadeira a disposición dos asistentes: un conectará o recinto co centro da cidade e o outro co aparcadoiro que será habilitando no Recinto Feiral de Amio. Complementarán ás liñas 6 e 7, que tamén contan con paradas nas inmediacións do Monte do Gozo.


Mapa proporcionado pola organización do festival cos lugares clave. CLICA AQUÍ se non podes visualizalo correctamente.

Horarios
As dúas liñas que servirán ao festival serán:

> Liña Especial 1 (centro cidade ⇄ Monte do Gozo)
> Liña Especial 2 (Recinto Feiral de Amio ⇄ San Lázaro)

E para ambas as dúas, os horarios serán os seguintes:

> Sentida IDA: servizos cara o festival.
> Sentido VOLTA: servizos cara centro cidade e Amio.

A partir das 23:00, as dúas liñas especiais só realizarán os servizos de VOLTA, polo que o último servizo de IDA sairá ás 23:00 dende o centro da cidade e Amio respectivamente.

As tarifas serán as habituais do transporte urbano, que podes consultar nesta ligazón.

Liña Especial 1 (centro cidade ⇄ Monte do Gozo)
A LE1, no servizo de IDA, conectará o Hórreo (carril bus diante da escalinata da estación de tren) coa rotonda baixo a SC-20, punto onde comeza a rúa das Estrelas. Dende este punto haberá que ir a pé ata o recinto, un traxecto duns 20 min aproximadamente. O ano pasado este servizo continuaba un pouco máis aló, ata o cruce desta rúa con Agra dos Campos. Todo parece indicar que a redución do percorrido foi debida aos incidentes acontecidos na edición anterior

O servizo de VOLTA partirá da avda. Fernando Casas Novoa, na confluencia coa rotonda baixo a SC-20, e terá como destino a avda. de Lugo, no cruce co Hórreo. O percorrido realizarase a través da SC-20 para transportar aos viaxeiros da forma máis veloz posible.

Mapa do percorrido e plano explicativo dos puntos de orixe / destino da LE1:


Liña Especial 2 (Recinto Feiral de Amio ⇄ San Lázaro)
A LE2 dará servizo a aquelas persoas que veñan á cidade en vehículo privado e decidan deixalo aparcado no aparcadoiro que se habilitará no Recinto Feiral de Amio. Para aparcar aquí será preciso ter unha entrada ao festival. O servizo de IDA conectará este parking (#Parada429 do transporte urbano) con San Lázaro, nas inmediacións do Palacio de Congresos. Dende aquí ata o Monte do Gozo o traxecto andando ten uns 26 min de duración ou tamén se pode coller a #Liña6 dirección San Marcos (consultar final do post).

A viaxe de VOLTA partirá da parada máis próxima ao Palacio de Congresos, a #Parada560 da #Liña6. Ao igual que a LE1, a LE2 discorrerá pola SC-20 nun traxecto de apenas 5-7 min de duración. Este o mapa do percorrido e das paradas de cada cabeceira:

Outras liñas con paradas preto do festival
As liñas 6 e 7 complementarán ás dúas liñas especiais:

> #Liña6 (cada 20 min): para acceder ao festival (dirección San Marcos), a parada máis próxima ao Monte do Gozo é a #Parada204, Costa de San Marcos (fronte ao hotel Santiago Apóstol), a uns 8 min a pé ata o recinto. Para regresar á cidade coa L6 (dirección Os Tilos), débese coller o bus na de en fronte, a #Parada282.


Paradas da #Liña6 no entorno do hotel Santiago Apóstol.

> #Liña7 (cada hora): é a liña que para máis cerca do Monte do Gozo. Para ir ao festival hai que coller os buses que teñan como destino final Aríns, NON VALEN os que van a Fornás. A #Parada320, na rotonda de Agra dos Campos, será tanto o punto de baixada coma o de subida para os que escollan a L7 para volver a Santiago.


#Parada320 da #Liña7.

Problemas cos buses durante a primeira edición
O ano pasado só funcinou un dos servizos lanzadeira, o que conecta o festival coa estación de trens. Aparentemente non houbo maiores problemas, pero no remate da última xornada, ás 3:45 horas, o Posto Avanzado de Mando decidía suprimir o servizo de autobuses ante a aglomeración de persoas no entorno da parada de Agra dos Campos.

TUSSA enviara 20 autobuses á vez para intentar cubrir toda a demanda, pero resultaron insuficientes ao estar abandonando o recinto practicamente a totalidade das persoas que accederan ao mesmo en transporte público. O xerente da empresa, José Ramón Mosquera, chegou a propoñer que non se cobrararan as viaxes, co obxectivo de axilizar o desaloxo de xente, pero a Policía Nacional preferiu suspendelo.

Os asistentes, máis que da propia decisión, queixáronse de non ser avisados por ninguén. Moita xente seguía a agardar polo bus no lugar indicado tempo despois que fora suspendido. Tampouco agradou a xestión de TUSSA, xa que era obvio que 20 buses non eran suficientes para as miles de persoas que naquel momento abandoaban o festival. Hai que ter en conta que era a primeira vez que se levaba a cabo un servizo lanzadeira de tales dimensións, con horarios amplos e moita demanda de viaxeiros.

Este ano o dispositivo semella estar mellor planificado. Botamos en falta, iso si, sinalización «in situ» na cabeceira da LE1 en Fernando Casas de Novoa: ao non ser unha parada de bus habitual pode resultar algo confuso. Iso si, aínda que a decisión de non deixar pasar á LE ata a rotonda de Agra dos Campos redundará nunha maior fluidez para os viandantes na contorna do festival, quizais elevará demasiado o tempo de traxecto a pé, que rondará os 20 min.
Fontes de información:
TUSSA
O Son do Camiño
Concello de Santiago
La Voz de Galicia